BILJARTCOMPETITIE ZUID OOST DRENTHE
Info
Agenda 2018/2019
Boete's
Formulieren
Wij over onszelf
Sponsors
Klasse 1
Klasse 2
Finale
Notulen 2017
Notulen 2018
Spelersoverz./Wijz.
Wedstrijdregelement
Het bestuur
Info Nieuwe Clubs
Geschiedenis

 

 Wil je als horecaonderneming ook meedoen aan de biljartcompetitie ZOD wat zijn dan de voorwaarden en de regels en algemene richtlijnen.

Allereerst geld natuurlijk het reglement zoals dit vermeld staat op deze website .

  • Je beschik over een biljart met het liefst afmetingen 2.30 * 1.15 meter en over minimaal 5 gemotiveerde spelers.
  • De competitie begint normaal eind september, ligt stil rond de kerstdagen en nieuwjaar. Hij begint vervolgens half januari met een onderbreking rond carnaval. Het eind van de competitie valt zo rond eind april met een wedstrijd tussen de  kampioenen van de verschillende klassen.
  • Voor nieuwe teams is vooral Hoofdstuk G van belang. Dit heeft bij een te laag opgeven van de speelsterkte van een speler zeer grote consequenties.
  • Boeteregelingen. Hieraan wordt strikt de hand gehouden. Vooral het telefonisch afmelden voor de bekeruitreiking en jaarvergadering wordt beoordeeld met niet aanwezig zijn tijdens de vergadering en bestraft met een boete van 23 Euro.
  • Het is normaal dat de bezoekende club ca 10 minuten voor de wedstrijd aanwezig is. De thuisspelende club serveert een kopje koffie. Verder zorgt de thuisspelende club halverwege de avond voor een gratis hartige versnapering.
  • Inrichting van het biljart. Het biljart is goed verlicht (geen donkere hoeken), er is voldoende ruimte rond het biljart, het biljart is schoon, er wordt gespeeld met goede ballen, het biljart staat waterpas en de muziek staat niet te hard.
    Verder kan het bestuur natuurlijk niets verplichten, maar als bestuur zien we graag dat ieder café 1 maal per jaar het speellaken vernieuwd en dat de puntentelling ook elektronisch bijgehouden wordt.
    De teller is serieus en telt duidelijk. De schrijver is naast schrijver ook hulpscheidsrechter en zit op een goede positie tov het biljart.
    Met andere woorden; een ideaal uitgangspunt voor een sportieve en gezellige biljartavond.
  • Kosten. De contributie wordt ieder jaar vastgesteld op de jaarvergadering en is afhankelijk van de vorig jaar gemaakte kosten en geïnde boetes. Over het seizoen 2016-2017 bedraagt deze per team 45.00 met een bijdrage voor de teletekst van 10.00. Alle uitslagen worden vermeld op pagina 351 van teletekst Drenthe. Dus hier kun je zien hoe de competitie verloopt. Een van de teams stelt zich beschikbaar om 1 jaar lang de pagina’s te sponsoren. Deze club betaalt voor 1 jaar reclame op 6 pagina’s teletekst slechts 135 Euro. Verder hebben we een website www.bilzod.nl met de mogelijkheid van subsponsoring voor 50 euro per jaar.
  • Nieuwe verenigingen betalen een eenmalige bijdrage van 45 Euro. Dit om alleen serieuze teams toe te laten. In het verleden hebben we meermaals te maken gehad met teams die zich wel opgaven voor de competitie maar er na een aantal wedstrijden er de brui aan gaven.
  • Betaling van de contributie vindt plaats bij het rondbrengen van de wedstrijdformulieren voor de start van de competitie.
  • Betaling van de openstaande boetes vindt plaats samen met de contributiebetaling.
  • Per klasse kunnen maximaal 16 teams worden toegelaten. In de huidige competitie spelen we met 13 teams in klasse 1 (dinsdag)  en 15 teams in klasse 2 (donderdag).
  • Toelaten van nieuwe teams gebeurd op volgorde van aanmelding.
    Nieuwe verenigingen dienen in de Zuid-Oost Hoek van Drenthe gevestigd te zijn. Verenigingen die al lid zijn en een extra team willen inzetten hebben voorrang boven nieuwe verenigingen. Aanmelden dient te gebeuren voor de jaarvergadering. Nieuwe teams dienen dit te doen door een schriftelijke aanvraag te sturen naar de wedstrijdleider
    Hans Schiphouwer , Mussenveld 123, 7827AJ Emmen, Tel 0591-633389
    email
    schiphouwer001@hetnet.nl
    Op deze aanmelding dienen de volgende zaken vermeld te worden.
    Naam vereniging, adres, telefoonnummer.
    Aantal teams, wil spelen op dinsdag/ donderdag.
    Indeling van de teams, minimaal 5 spelers per team + reservelijst. Teams met minder dan 5 spelers kunnen niet worden toegelaten.

Voor verdere vragen kunt u terecht bij de wedstrijdleider of de secretaris.

LET OP: GEEF DE SPELERS NIET TE LAAG OP; NIEUWE SPELERS WORDEN NA 4 WEDSTRIJDEN HERZIEN. KOMT EEN SPELER MEER DAN 10% BOVEN HET OPGEGEVEN GEMIDDELDE UIT, DAN VERLIEST DEZE SPELER ALLE VERDIENDE PUNTEN IN DE PARTIJEN WAAR HIJ MEER DAN 10% BOVEN HET OPGEGEVEN GEMIDDELDE GESPEELD HEEFT.